Cartele preplătite: între Orange și Vodafone

Cu vreun an în urmă aveam cartelă preplătită de la Orange. O încărcam o dată pe lună cu 5 € și asta era. Doar că, de fiecare dată o încărcam a doua zi după ce expira creditul anterior. Și uite că într-o zi mă hotărăsc să-mi încarc cu o zi înainte creditul, că era sâmbătă și duminică nu găseam deschis vreun magazin pe aproape.

logo-orangeEvident, mai exista reîncărcarea online, dar atunci așa am hotărât eu. Și uite cum se face duminică dimineață și primesc un mesaj cum că nu am avut credit suficient pe cartelă pentru a mi se reînnoi opțiunea. De fapt nu asta s-a întâmplat. Am vrut să sun pe cineva și nu aveam credit. Eram siderată. După ce am încărcat cu o zi înainte, am primit SMS că am 5 € credit. Acum nu mai aveam nimic. Nici un apel măcar nu puteam da. Am sunat la Orange și am întrebat, iar ei mi-au spus așa: „Doamnă, ați încărcat ieri, dar la orele 22:00 a expirat opțiunea. Până la ora 05:00 azi dimineață când noua opțiune trebuia reînnoită, ați sunat de atâtea ori și ați navigat pe internet atât. Așa că v-ați cheltuit creditul”. Am înghețat. Am mai pus niște întrebări și am înțeles următoarele: În vederea acumulării de finanțe de la fraieri ca mine (care la acel moment nu aveam idee de cât de pervers este sistemul de cartele preplătite la Orange), ăștia lasă 7 ore descoperită cartela (adică fără să reactiveze opțiunea), ceea ce înseamnă că practic orice apel sau navigare pe internet consumă din credit. Lucru pe care ei îl anunță foarte clar, în sensul că îți spun exact data și ora la care va fi reactivată opțiunea dacă ai credit. Exact când expiră îți spun și asta, dar atunci când fac reactivarea, deci cu o lună înainte.

vodafooneCe am făcut? Am mers la Vodafone și mi-am luat altă cartelă, apoi mi-am anunțat toate contactele că mi-am schimbat numărul de telefon.

La Vodafone am întrebat mai întâi care este politica lor vis-a-vis de aspectul acesta. Mi-au spus așa: „Nu doar că nu lăsăm nicio perioadă moartă, în care să mergeți doar pe credit, dar chiar opțiunea aleasă se prelungește cu 24 de ore, chiar în cazul în care aveți credit. Pur și simplu o zi se merge pe vechea opțiune, asta în cazul în care mai există minute pe ea, evident”. Este un an de atunci și niciodată nu mi s-a întâmplat măgăria de la Orange. Niciodată. Și întotdeauna încarc cartela cu 5 sau 6 zile înainte de a expira opțiunea.

Deci, Vodafone: thumbup!

Orange: down!

Leave a comment